Καλώς ήρθατε

To Art Novalis έχει αδυναμία σε ότι αφορά τις τέχνες και τον πολιτισμό και αποτελεί... νέα σοδειά

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

΄΄Το Ξύλινο Κουτί΄΄ Μια ταινία Μ. Μήκους από φοιτητές της σχολή Κινηματογράφου του ΑΠΘ


Φέτος, στο διαγωνιστικό τμήμα του διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου: ΄΄ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ΄΄ και στο πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους συμμετέχει το ΄΄ΞΎΛΙΝΟ ΚΟΥΤΊ΄΄ σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Κουντουρά.

Είναι μια ταινία- δημιουργία, των φοιτητών της Σχολής Κινηματογράφου του Α.Π.Θ, που κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στο 20οΔιεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Είχα τη χαρά να γνωρίσω και να θαυμάσω το ώριμο δημιουργικό μυαλό και την υψηλή κινηματογραφική αισθητική, του Παναγιώτη Κουντουρά όταν ανέλαβε να οπτικοποιήσει αποσπάματα από το (ηχητικό βιβλίο) Audio Book Mea Culpa των εκδόσεων Studio Amid για τη θεατρική του μεταφορά, σε σκηνοθεσία του Ιωάννη Κυφωνίδη και του Κωνσταντίνου Ρόδη, που είναι και ο συγγραφέας του ηχητικού βιβλίου.

Ο Παναγιώτης ήταν μια... αποκάλυψη και εύχομαι το ΄΄Ξύλινο Κουτί ΄΄ του, να ΄΄ανοίξει΄΄ και να αποκαλύψει το ταλέντο και τη δυναμική του σκηνοθέτη αλλά και ολόκληρης της δημιουργικής ομάδας από τη Θεσσαλονίκη.

Του έστειλα ένα μικρό ερωτηματολόγιο και παραθέτω τις απαντήσεις του, μετά την μικρή παρουσίαση της τανίας.

Νατάσα Μποζίνη


΄΄ΤΟ ΞΥΛΙΝΟ ΚΟΥΤΙ΄΄

Ο Κωνσταντίνος ζει ελεύθερος σε ένα σώμα που επέλεξε.Ο Βασίλης επιστρέφει στο πατρικό του για ένα καινούργιο ξεκίνημα. Ένα ξύλινο κουτί φυλάει το παρελθόν των δύο αδερφών που η μητέρα χώρισε. Το κουτί ανοίγει. Ο Βασίλης αντιστέκεται στις εμμονές της μητέρας. Θέλει να γνωρίσει τον αδερφό του για δεύτερη φορά






.ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Πρωταγωνιστούν: Ελένη Δημοπούλου, Νίκος Τσολερίδης, Nicole Hazelnut, Χρήστος Γουτσίδης, Ειρήνη Αμπουμόγλι, Εύα Παπαβασιλείου, Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Κουντουράς, Παραγωγή: Δέσποινα Τριανταφυλλίδου, Σενάριο: Ειρήνη Λαμπίρη, Δ. Φωτογραφίας: Αλέξανδρος , Καντόρος,Art Director: Ειρήνη Λαμπίρη, Μοντάζ: Παναγιώτης Κουντουράς, Μουσική: Κώστας Πατλατζόγλου.Ήχος: Αποστόλη Μπαρουξής, Δήμητρα Μαργαριτίδου, Στέλλα Καπετάνιου, Sound Design: Σταύρος Ζώττας

Πρώτη προβολή: Παρασκευή 19/9 στο ODEON Όπερα 1 (Ακαδημίας 57), Β’ Διαγωνιστικό Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους, ώρα προβολής 17:30, Νύχτες Πρεμιέρας

Δείτε το τρέιλερ της Ταινίας

Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ ΓΙΑ ΄΄ΤΟ ΞΥΛΙΝΟ ΚΟΥΤΙ΄΄
ΕΡ.: Πως ξεκίνησε η ιδέα για την ταινία;

Το σενάριο της πρωτοεμφανιζόμενης Ειρήνης Λαμπίρη δημιουργήθηκε στα πλαίσια του τελευταίου μας εργαστηριακού μαθήματος στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ. Οι ομάδες των φοιτητών έπρεπε να υλοποιήσουμε κινηματογραφικά ως τελευταίο μας project τα σενάρια αυτά που είχαν γραφεί.

Η Ειρήνη με τίμησε με την εμπιστοσύνη της και μου ζήτησε να σκηνοθετήσω το "Ξύλινο Κουτί". Από τις ιδιαίτερες περιπτώσεις που ένα σενάριο σε βρίσκει και δεν το βρίσκεις. Δεν είναι δημιούργημα του εαυτού σου. Η θετική απάντηση ήταν ζήτημα λεπτών. Ένα σενάριο βαθειά συγκινητικό, ήρωες έτοιμοι να εκραγούν και ένα ρεαλιστικό σύμπαν χαρακτήκτων που παλεύουν με τη δύναμη της μνήμης. 

Μια κλειδαρότρυπα στην ελληνική οικογένεια. Μια ιστορία κοντινή και ένα χάσμα ανάμεσα σε δυο αδέρφια που πρέπει να γεφυρωθεί. Ήθελε πολύ να γράψει ένα σενάριο για τη διαφορετικότητα. 

Δεν έπεσε σε σεξιστικές παγίδες και άλλου είδους φθηνούς εντυπωσιασμούς. Η Ειρήνη στάθηκε με απόλυτο σεβασμό απέναντι σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα.

ΕΡ.: Επιλέξατε ένα δύσκολο θέμα, αυτό των ανθρώπινων σχέσεων και μυστικών, σε μια οικογένεια γιατί;

ΠΚ. : Κάθε οικογένεια κρύβει μυστικά που προσπαθεί αυταρχικά να καταπνίξει.
 Είναι δύσκολο να συγκρούεσαι με το παρελθόν, να αντιτάσεσαι σε αυτό. Πόσο μάλλον όταν προσπαθεί να καταπνίξεις τα μητρικά ένστικτα και να χτίσεις γύρω σου τα τείχη. Εγκλωβίζεις μέσα τους την προσωπική σου ματαιοδοξία αλλά και τις επιθυμίες αυτών που αγαπάς. 

Ο χαρακτήρας της μητέρας είναι σκληρός. Όμως παρόλα αυτά προσπαθείς να την καταλάβεις, να δικαιολογήσεις τον εσωτερικό της γολγοθά ακόμα και αν μέσα σου ξέρεις οτι κάνει λάθος. Λένε οτι σε μια κοινωνία προόδου η διαφορετικότητα είναι απόλυτα σεβαστή. 

Αν νομίζουμε πως στην Ελλάδα του σήμερα έχουμε κατακτήσει αυτόν τον σεβασμό, τότε σίγουρα πρέπει να ξανακοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Γιατί μικρού μήκους; Πρακτικά από πλευράς παραγωγής ως προς τα πλαίσια του πανεπιστημιακού μαθήματος. 

Το συγκεκριμένο σενάριο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η πρώτη πράξη μιας μυθοπλασίας μεγάλου μήκους. Το ανοιχτό φινάλε δίνει συμβολικά την κάθαρση. Η αυστηρή αφηγηματική λιτότητα κορυφώνεται σε μια κατάλληξη που γεννά ερωτήματα και προβληματισμούς μόλις θα πέσουν οι τίτλοι τέλους. 
Η σχέση του θεατή με το Ξύλινο Κουτί δεν τελειώνει στις κάρτες των συντελεστών.

ΕΡ.:Πόσο δύσκολο είναι να ολοκληρωθεί ένα τετειο θέμα σε Μικρού Μήκους;

ΠΚ. Παραγωγικά, το τεχνικό κομμάτι ήταν εξασφαλισμένο και σίγουρα συγκεκριμένο. Λίγες μέρες γυρισμάτων συγκριτικά πάντα με μια μεγάλου μήκους παραγωγή. Στα πλαίσια της σχολής είχαμε όλα τα απαραίτητα εφόδια για κάνουμε πράξη όσα διδαχθήκαμε τα προηγούμενα χρόνια. Οι αληθινές δυσκολίες ήταν ως προς το ύφος και τη δραματουργική επεξεργασία. 

Ανθρώπινες σχέσεις, μάσκες που πρέπει να αφαιρεθούν και μυστικά του παρελθόντος που επηρεάζουν τον ψυχισμό. Ένα υπέροχο ταξίδι προβών με συντελεστές που μου πρόσφεραν μια μοναδική εμπειρία. Η Ελένη Δημοπούλου είναι επιβλητική στο πλατώ. Ο Νίκος Τσολερίδης ένας χαρισματικός συνεργάτης που αποκαλύπτει περίτεχνα όλες τις πτυχές του Βασίλη. Η αγαπημένη μου Νικόλ ένα πρότυπο στο γύρισμα για όλους. 

Το ήθος της και ο σεβασμός απέναντι στους συνεργάτες ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Απρόβλεπτες καταστάσεις πάντα προκύπτουν σε ένα γύρισμα. Το συνεργείο μας ξεπέρασε με χαμόγελο και επιμονή όλα τα εμπόδια. Πολύτιμοι συνεργάτες και φίλοι να χτίζουν ένα Ξύλινο Κουτί που μας αγάπησε και το αγαπήσαμε.

ΕΡ.: Που γίνανε τα γυρίσματα;
ΠΚ: Η παραγωγή υλοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη δεν συγκεκριμενοποείται στην ταινία μιας και τα εξωτερικά γυρίσματα είναι πολύ συγκεκριμένα. Οι χαρακτήρες ακροβατούν ανάμεσα στο πατρικό σπίτι, το σπίτι της Ντίνας και το νοσοκομείο.

 Τα γυρίσματα κράτησαν έξι μέρες και περισσότεροι απο δεκαπέντε συντελεστές έδωσαν την ψυχή και τη δημιουργικότητα τους για να γίνει πραγματικότητα το ξύλινο κουτί. Η προπαραγωγή κράτησε πολύ περισσότερο χρόνο. Μήνες μετά, θεωρώ πως το δεύτερο cut ήταν αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και κομβικών αποφάσεων για τους ήρωες μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: