Καλώς ήρθατε

To Art Novalis έχει αδυναμία σε ότι αφορά τις τέχνες και τον πολιτισμό και αποτελεί... νέα σοδειά

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Βιβλιο: ΄΄Θεσσαλονίκη. Ρεπορτάζ από την άλλη Πλευρά της Πόλης''

Συλλογικό έργο βασισμένο σε μια ιδέα της Στελίνας Μαργαριτίδη που υλοποιήθηκε από τον εκδοτικό οίκο  iWrite
  
Η 10η Διεθνής  Έκθεση Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησε σήμερα τη λειτουργία της και ανάμεσα στους χιλιάδες τίτλους βρίσκεται και το βιβλίο με τίτλο: ΄΄Θεσσαλονίκη. Ρεπορτάζ από την άλλη Πλευρά της Πόλης''  

Η προταση της Σ. Μαργαριτίδη να ενταχθεί στο βιβλίο και ένα κεφάλαιο για τον Στρατηγό Κ. Καλλάρη που είναι ο πρώτος διοικητής της πόλης, μετά την απελευθέρωσή της, το 1912, με βρήκε εν μέσω μετακινήσεων.
Η ιδέα για την έκδοση ενός βιβλίου όπου θα συμπεριλαμβάνονται πραγματικά στοιχεία και ντοκουμέντα που φωτίζουν την ιστορία της πόλης, μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα.

 Ο χρόνος ήταν ελάχιστος και έτσι έθεσε στη διαθεσή της, μια σειρά από κείμενα. Επέλεξε και τα συμπεριέλαβε στο κεφάλαιο 15 με τίτλο: ΄΄Κ. Καλλάρης-Πολεμώντας για τη Θεσσαλονίκη''
Όσοι αγαπάτε και ερευνάτε την ιστορία είμαι σίγουρη ότι θα βρείτετ, σε όλα τα κεφάλαια αυτού του βιβλίου, πολλά και ανέκδοτα στοιχεία.


                                                                                                                                   Ν.ατάσα Μποζίνη

 Η εκδοτική ομάδα του iWrite.gr και οι Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή σας προσκαλούν στη 10η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, στο stand 16 του Περιπτέρου 13 της Δ.Ε.Θ. - HELEXPO. 

Οι ώρες λειτουργίας του stand των εκδόσεων μας είναι:

Πέμπτη (16/5) | 15:00 - 21:00

Παρασκευή (17/5) | 10:00 - 21:00

Σάββατο (18/5) | 10:00 - 22:00

 Κυριακή (19/5) | 10:00 - 21:00


Στα πλαίσια των εκδηλώσεων, θα παρουσιάσουμε στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό δύο έργα μας με θεματολογία άμεσα συνδεδεμένη με την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Θεσσαλονίκη, Ρεπορτάζ στην Άλλη Πλευρά της Πόλης
Συλλογικό έργο

Οι σελίδες του βιβλίου που κρατάτε στα χέρια σας είναι κατά κάποιον τρόπο… μαγικές. Ο λόγος; Μέσα από αυτές θα περιηγηθείτε στην άλλη (την άγνωστη) πλευρά της Θεσσαλονίκης, όπου θα ανακαλύψετε την ιστορία των «Ελγίνειων της Θεσσαλονίκης» (ή αλλιώς των «Μαγεμένων») και θα γνωρίσετε τους πρώτους ευρωπαίους αεροπειρατές που ήταν, φυσικά, Θεσσαλονικείς (!).

 Επίσης, θα «γυρίσετε» πίσω στο χρόνο, στη Θεσσαλονίκη της γερμανικής κατοχής, όπου θα γίνετε μάρτυρες μοναδικών συμβάντων γνωρίζοντας τα παιδιά του Ξυπόλητου Τάγματος, αλλά και τα μυστικά πειράματα που πραγματοποιήθηκαν στο Ορφανοτροφείο Αριστοτέλης. 

Θα ζήσετε ξανά το «Μαύρο Σάββατο» των Εβραίων αλλά και θα γνωρίσετε την πραγματική ιστορία του Λευκού Πύργου όταν ακόμα αποκαλούνταν Ερυθρός Πύργος (ή αλλιώς Πύργος του Αίματος).


Ακολουθώντας τον ρου της ιστορίας θα γνωρίσετε την πορεία των πλέον σημαντικών ξενόγλωσσσων σχολείων της πόλης και συνεχίζοντας την αναζήτησή σας θα ανταμειφθείτε με την ανακάλυψη μικρών θησαυρών και… θαυμάτων, όπως αυτό της κατακόμβης του Αγίου Ιωάννη όπου σύμφωνα με μία άποψη μαρτύρησε ο Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης, ή τα ερείπια ενός αρχαιοελληνικού ναού στην πλατεία Αντιγονιδών ή πάλι τη στοά των
 Ειδώλων στην Εγνατία. Ιστορίες και πρωταγωνιστές, κινήματα και ιδέες μιας πόλης που είναι πολύμορφη, πολυσυλλεκτική, δημιουργική και έχει ακόμη και το δικό της ιδιόμορφο καιρό: τα μπουρίνια της.

Περισσότερα: http://iwrite.gr/1278
 100 Χρόνια Ελεύθερης Θεσσαλονίκης { διεθνής ποιητικός διαγωνισμός }
 Συλλογικό έργο
Στην παρούσα επετειακή και σπάνια ποιητική συλλογή συμμετείχαν εκατοντάδες ελληνόφωνοι ποιητές από όλο τον κόσμο, οι οποίοι δέχθηκαν την πρόσκληση του Διεθνούς Ποιητικού Διαγωνισμού που διοργάνωσε ο Σύλλογος «Φίλοι του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου».
Κάπως έτσι, εκατοντάδες ποιητές έστειλαν τα έργα τους από Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Πειραιά, Ηράκλειο, Χανιά, Λάρισα, Πάτρα, Γιάννενα, Σέρρες, Δράμα, Βόλο, Λακωνία και Αρκαδία, Μεσολόγγι, Θάσο, Ελασσόνα, Αλιβέρι και άλλες περιοχές της Ελλάδας. Επίσης, υπήρχαν συμμετοχές από Κύπρο, Καναδά, Γερμανία, Αυστρία, Σερβία και Ιταλία.
Αποτελεί κοινή ομολογία ότι ο διαγωνισμός στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία, όχι μόνο λόγω της μεγάλης συμμετοχής, αλλά πρωτίστως λόγω της ποιότητας των ποιημάτων και του υψηλού πνευματικού και αισθητικού επιπέδου των ποιητών.


Δεν υπάρχουν σχόλια: